СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ВЕЛОСИПЕДНОГО ТУРИЗМУ В УКРАЇНІ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2011

СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ВЕЛОСИПЕДНОГО ТУРИЗМУ В УКРАЇНІ

06.12.2024 00:31

[2. Экономические науки]

Автор: Рябєв Антон Анатолійович, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри туризму і готельного господарства Харківського національного університету міського господарства ім. О. М. Бекетова, м. Харків; Сірик Ірина Сергіївна, учитель історії, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Харківський ліцей № 39 Харківської міської ради», м. Харків; Оверчук Софія Олексіївна, учениця 10 класу комунального закладу «Харківський ліцей № 39 Харківської міської ради», м. Харків


ORCID: 0000-0003-2220-3282 Рябєв А.А.

Велосипедний туризм посідає значне місце серед багатьох видів туризму і є сучасною формою активного відпочинку, яка поєднує фізичну активність, екологічність та можливість відкриття нових туристських маршрутів. У контексті зростаючого попиту на екотуризм, велосипедний туризм є особливо привабливим, адже сприяє мінімізації негативного впливу на навколишнє середовище. Також він підтримує місцеву економіку через розвиток туристської інфраструктури через пряме та бічне створення нових робочих місць та залучення інвестицій в області країни. У глобальному масштабі велосипедний туризм відіграє важливу роль у стимулюванні сталого розвитку, що й пояснює актуальність велосипедного туризму. 

В Україні на сьогодні можна виділити чисельні проблеми, що перешкоджають його розвитку, серед яких у якості основних можна перелічити наступні [1-6]:

1. Недостатня дорожньо-транспортна велосипедна інфраструктура. Так, спостерігається значний брак велосипедних доріжок, місць паркування велосипедів, спеціально облаштованих зон відпочинку велосипедистів на туристському маршруті;

2. Відсутність організованих туристських маршрутів. В країні наявні низький рівень маркування та інформаційного забезпечення існуючих туристських велосипедних маршрутів;

3. Невідповідність стандартам безпеки. На даний момент відзначається відсутність системи контролю за станом велосипедної інфраструктури навіть там, де її елементи. Окрім того, слід відзначити недостатні особисту увагу велосипедистів до власної безпеки (відсутність засобів індивідуального захисту з відбиваючими світло елементами та одягом, незнання правил дорожнього руху та поведінки велосипедистів на автошляхах загального користування та ін.), а також неповажне відношення учасників дорожньо-транспортного руху по відношенню один до одного і т.д.;

4. Брак промоції велосипедного туризму. Низький рівень популяризації велосипедного туризму як частини регіональних туристських програм у вигляді туристського продукту;

5. Недостатня інтеграція з іншими видами транспорту у вигляді браку зручних умов для перевезення велосипедів у всіх видах міського та міжміського громадського транспорту і багато інших проблем.  

Проте, у якості основної проблеми необхідно виділити проблему відсутності розвиненої туристської інфраструктури, яка відповідає сучасним стандартам та вимогам безпеки. Без якісних маршрутів, зон відпочинку та підтримки з боку державних і місцевих органів влади, доступність та популяризація велосипедного туризму стає значно ускладненою.  

У якості першочергових пропозицій щодо вирішення основної проблеми з розвитку велосипедного туризму можна назвати такі: 

1. Розробка та впровадження державної програми розвитку та підтримки велосипедного туризму, яка включає фінансування створення та модернізації інфраструктури з боку держави з залученням приватних інвестицій;

2. Створення національної мережі велосипедних маршрутів, які обов’язково будуть чітко марковані та інтегровані з місцевими туристськими об'єктами;

3. Інвестування в будівництво сучасних зон відпочинку на туристських велосипедних маршрутах, включаючи велосипедні паркінги, кафе та кемпінги для туристів, що стає особливо важливим поза межами міст та інших населених пунктів;

4. Запровадження стандартів безпеки, що прийняті в країнах ЄС: встановлення дорожніх знаків, освітлення на маршрутах, аварійних пунктів та постійний контроль за їхнім станом, обов’язкове використання засобів індивідуальної безпеки [2-6];

5. Популяризація велосипедного туризму за рахунок організації кампаній з просування велосипедного туризму, фестивалів і марафонів для залучення туристів до активного відпочинку на велосипедах;  

6. Співпраця з бізнесом та громадськими організаціями для залучення приватних інвесторів до створення туристських продуктів, орієнтованих на задоволення велотуристів.

Все зазначене щодо пропозицій з розвитку велосипедного туризму дозволяє здійснити: 

- підвищення туристської привабливості областей через розвиток велосипедної інфраструктури та покращенню сервісу для велосипедних туристів;

- економічний розвиток через залучення інвестицій, створення нових робочих місць, збільшення доходів місцевого бізнесу та бюджету областей ї країни;

- сприяння сталому розвитку областей за рахунок зменшення впливу на навколишнє середовище через активне впровадження екологічно безпечного виду туризму;

- покращення іміджу країни, оскільки розвиток велосипедного туризму сприятиме встановленню більш міцних транскордонних зв’язків;  

- інтеграцію з іншими видами туризму за рахунок включення велосипедного туризму в культурні, гастрономічні та природничі маршрути, що дозволить створювати комплексні туристичні продукти;

- покращити психофізіологічний стан населення країни через залучення до занять активним видом туризму та ін. [7].

Таким чином, велосипедний туризм є перспективним напрямом, який, за умови реалізації відповідних заходів, може суттєво вплинути на економічний, соціальний та екологічний розвиток областей та країни в цілому.

Література

1. Рябєв А. А., Писарева І. В., Кравцова С. В. Інфраструктурне забезпечення туризму на прикладі велосипедної інфраструктури. Бізнес Інформ. 2023. №4. C. 73–79. URL : https://www.business-inform.net/article/?year=2023&abstract=2023_4_0_73_79 

2. Green transport: cycling’s carbon footprint reduction. URL : https://prodrivefoldingbike.com/blogs/magazine/green-transport-cyclings-carbon-footprint-reduction?country=SE

3. Economic Benefits of Bicycling. URL : https://ashevilleonbikes.com/for-businesses/economic-benefits-bicycling

4. Cycling infrastructure: Leading cities creating cycling-friendly environments. URL : https://www.intertraffic.com/news/cycling-infrastructure

5. European Commission (2022): Road Safety Thematic Report – Cyclists. European Road Safety Observatory. Brussels, European Commission, Directorate General for Transport. URL : https://road-safety.transport.ec.europa.eu/document/download/c82fa210-8707-4402-a9be-b70deded1d5e_en?filename=road_safety_thematic_report_cyclists.pd

6. Technical guideline for bicycle infrastructure design in urban area. URL : https://www.giz.de/en/downloads_els/Technical%20guideline%20for%20bicycle%20infras

tructure%20design%20in%20urban%20area.pdf

7. Why cycling is great for your legs, lungs, immune system and mind, plus 11 other great benefits of life on two wheels! URL : https://www.cyclingweekly.com/news/latest-news/benefits-of-cycling-334144 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення