КОНЦЕПЦІЯ ТА АЛГОРИТМИ ФОРМУВАННЯ КОМПЛЕКСНИХ ПОКАЗНИКІВ ЯКОСТІ ДЛЯ СИСТЕМ УПРАВЛІННЯ НАВЧАННЯМ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2011

КОНЦЕПЦІЯ ТА АЛГОРИТМИ ФОРМУВАННЯ КОМПЛЕКСНИХ ПОКАЗНИКІВ ЯКОСТІ ДЛЯ СИСТЕМ УПРАВЛІННЯ НАВЧАННЯМ

17.09.2024 16:13

[1. Информационные системы и технологии]

Автор: Пилипенко Дмитро Юрійович, здобувач (phd), Вінницький національний технічний університет, м. Вінниця



Актуальність  розробки концепції та детальних алгоритмів визначення комплексних показників якості для систем управління навчанням підтверджується активним розвитком таких систем для використання в освітньому процесі навчальних закладів та для корпоративного навчання різноманітних компаній. 

Серед різноманітних досліджень можна виділити роботи щодо використання стандартів для систем управління навчанням [1]; класифікацій різноманітних показників якості для систем управління навчанням [2]. Автором розпочато дослідження показників тестування та оцінювання якості системи управління навчанням [3]. 

Стандарти систем управління навчанням можна розділити на дві основних частини – загальні стандарти та корпоративні стандарти. Серед загальних стандартів можна виділити такі як SCORM (Sharable Content Object Reference Model); xAPI (Experience API); IMS Global Learning Consortium; ІSO 21001. 

Вибір стандарту залежить від конкретних потреб організації, таких як:

розмір та складність системи;

типи даних;

інфраструктура.

Прийнятий стандарт повинен бути доповнений правилами навчального закладу і компанії з врахуванням особливостей освітнього процесу, самостійного навчання тощо. 

Серед показників якості для систем управління навчанням можна виділити загальні показники якості інформаційних систем, зокрема: функціональні (повнота функціоналу, відповідність результатам роботи; гнучкість; швидкодія; сумісність); показники надійності (безвідмовність; відновлюваність; стійкість до збоїв);  показники ергономічності; продуктивності; безпеки. 

Для  автоматизованих освітніх систем важливо виділити такі показники якості як визначення функціоналу відповідно до особливостей освітнього процесу; наявність та можливість оцінювання емоційної складової навчання в електронному середовищі, оцінка якості рівня комунікацій в реальному часі та в асинхронному режимі тощо. 

Концепція оцінювання якості систем управління навчанням включає в себе:

Розширений стандарт оцінювання якості на основі загальноприйнятих міжнародних стандартів з врахуванням особливостей освітніх та управлінських процесів організації.

Методику оцінювання показників якості з визначенням періоду  тестування, моніторингу та розрахунку комплексних показників системи. 

Алгоритми моніторингу показників якості системи управління навчанням, тестування різноманітних кейсів, оцінювання експертами.

Для оцінювання якості інформаційних систем використовуються різноманітні методи, серед яких:

Оцінка якості системи фахівцями – експертами.  

Проведення різних видів тестів для перевірки функціональності, продуктивності та надійності системи.

Створення математичних моделей для прогнозування поведінки системи в різних умовах; реалізація прототипів.

Збір та аналіз відгуків користувачів про зручність та повноту використання системи.

Визначені показники тестування окремих модулів є основою для розрахунку комплексного показника розвитку системи управління навчанням. Такий показник розраховується на основі розробки «ідеальної» моделі системи управління навчанням, автоматизації та диджиталізації всіх освітніх та управлінських процесів.  На основі такої моделі формуються показники якості основних контурів системи управління навчанням – функціонального, комунікаційного та емоційного. Кожен з них може бути оцінений за якістю реалізації окремо та як складова всієї системи. 

Загальна концепція оцінювання показників якості дозволяє визначити етапи  та алгоритми тестування, запровадити різноманітні кейсові методи, виконати аналіз статистичних даних відмов, затримок, низького рівня використання модулів тощо.

Література 

1. Самойленко О. М., Бацуровська І. В., Ручинська Н. С., Самойленко О. О. Технологічні Характеристики систем управління навчанням. International Scientific and Practical Conference “WORLD SCIENCE” № 10(26), Vol.3, October 2017. URL: https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/%20445957.pdf

2. Kovalenko O., Palamarchuk,Y., & Yatskovska, R. Assessing the level of maturity of the automated management system of a higher education institution. 2021 IEEE 16th International Conference on Computer Sciences and Information Technologies (CSIT) Lviv, Ukraine. pp. 167-172. URL: https://doi.org/10.1109/ CSIT52700.2021.9648663

3. Пилипенко Д. Ю., Коваленко О. О. Тестування систем управління навчанням. Збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції «Електронні інформаційні ресурси: створення, використання, доступ», 20 – 21 листопада, 2023. Суми/Вінниця. – С. 194 – 195. URL: http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/38708

_______________________

Науковий керівник: Коваленко Олена Олексіївна, кандидат технічних наук, доцент, Вінницький національний технічний університет, м. Вінниця



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення