На сучасному етапі інформатизації суспільства все більшого поширення в різноманітних сферах життя набувають комп’ютерні технології, вони виступають як один із інструментів пізнання. Тому однією із задач вищої освіти є підготовка фахівця, який вільно орієнтується у світовому інформаційному просторі, який має знання та навички щодо пошуку, обробки та зберігання інформації, використовуючи сучасні комп’ютерні технології. Цей напрямок вважається перспективним, адже в цілому освіта характеризується як велика система, якісне функціонування якої неможливе без використання сучасних телекомунікаційних і комп’ютерних засобів зберігання, опрацювання, передавання, подання інформації [5].
Комп'ютерні технології стали невід'ємною частиною сучасної економіки, впливаючи на всі її сфери, від виробництва до споживання.
Основне призначення економіки - забезпечення суспільства предметами споживання та послугами, котрі створюють умови для життя та безпеки людини, родини, суспільства, країни [1].
Необхідність вивчення економіки аграрного підприємства підвищується в сучасних умовах, характерних для реального сектора економіки, як основа вивчення резервів ефективної діяльності і конкурентоспроможності [4].
Виконання курсової роботи з економіки – це важливий етап навчання здобувачів освіти коледжу, який дозволяє глибше ознайомитися з темою, розвинути аналітичні навички, застосувати інформаційні системи як при розрахунках, так і на практиці, що в подальшому знадобиться для майбутньої кар’єри.
Інформаційна технологія – це сукупність засобів і методів їх застосування для цілеспрямованої зміни властивостей інформації, що визначається вмістом розв’язуваної задачі або проблеми [2].
Інформаційні технології є неодмінною умовою для функціонування високоефективної моделі навчання, основною метою якої є активне залучення кожного з учнів в освітній і дослідницький процеси [3].
Для організації та обробки даних, розрахунків за формулами та побудови графіків, діаграм і таблиць здобувачі освіти застосовують табличні процесори Excel, Google Sheets.
Для візуалізації результатів дослідження в форматі діаграм, графіків, таблиць та створення презентацій використовують графічні програми Power Point, Canva.
Основною перевагою інтерактивних методів навчання є наближення процесу навчання до реальної практичної діяльності фахівців. Інтерактивні методи сприяють інтенсифікації та оптимізації навчального процесу, допомагають навчитися вирішувати проблеми, правильно формулювати власну думку; аналізувати отриману інформацію; дискутувати, відстоювати свою точку зору; бути більш впевненими та незалежними. Використання інтерактивних методів навчання дозволяє в процесі навчання знімати нервове навантаження студентів, дає можливість змінювати форми їх діяльності, переключати увагу на вузлові питання теми занятий; сприяє розвитку комунікативних умінь і навичок [2].
Використання програмних засобів дозволить зробити курсову роботу з економіки більш якісною і ефективною та допоможе здобувачам освіти коледжу опанувати інноваційні методи моделювання економічних процесів.
ЛІТЕРАТУРА:
1. Вітлінський В. В. Моделювання економіки: Навч. посібник. / В. В. Вітлінський - К.: КНЕУ, 2003. - 408 с.
2. Гевко І. В. Використання інтерактивних технологій в освіті // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки. Київ : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. Вип. СXХХІХ (139). С. 53-60.
3. Гевко І. В. Формування і розвиток професіоналізму вчителя технологій: теорія і методика : монографія / І. В. Гевко. – Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2017. – 392 с.
4. Економіка аграрного підприємства: навчальний посібник / О. М. Петрига, Т. І. Яворська, Ю. О. Прус; за ред. О. М. Петриги, Т. І. Яворської. – Мелітополь: Вид-во Мелітопольська типографія «Люкс», 2016. – 498 с.
5. Концепція інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів, комп’ютеризації сільських шкіл: Затверджено колегією Міністерства освіти і науки України від 27 квітня 2001 р. № 5/8-21 // Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. – 2001. – №13. – С. 3-10.