РОЗРОБКА ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДЛЯ ВЗАЄМОДІЇ З ОБЛАДНАННЯМ ЛАЗЕРНОЇ ГРАВІЮВАЛЬНОЇ УСТАНОВКИ ЧЕРЕЗ ПОСЛІДОВНИЙ ПОРТ RS-232
29.09.2021 21:24
[1. Информационные системы и технологии]
Автор: Братах Т.Ю., студентка, кафедра комп’ютерних систем і мереж, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, м. Івано-Франківськ
Розповсюдження побутових лазерних граверів, отримало як наслідок їхнє використання у художній, мистецькій, сувенірній та бізнес сфері. Що підняло попит на виготовлення предметів із нанесеним лазерним зображенням. Наразі будь-який користувач може придбати та використовувати таку техніку. Ціна, варіативність та габарити лазерних граверів зараз є досить великою, тому кожен може знайти для себе і своїх потреб відповідний апарат. Однак, за допомогою доволі стандартного обладнання можна зібрати лазерний гравер хорошої якості на власній елементній базі. Тому, було прийнято рішення розробити апаратне та програмне забезпечення лазерного гравера для власних задач.
Схема підключення елементів установки подана на рис. 1.
Рисунок 1 – Схема підключення елементів установки
Установка складається із плати Arduino Nano, плати розширення Arduino Nano Shield v4, двох біполярних крокових двигунів з дисководу та лазерного модуля, який власне виконує гравіювання. Програмне забезпечення установки мікропроцесорної системи було реалізовано з використанням середовища програмування Arduino IDE, а програмне забезпечення для керування процесом гравіювання з ПК було реалізовано на мові програмування Python з використанням АРІ стороннього сервісу для перетворення растрових зображень у векторні. Інтерфейс програми та результат роботи гравіювальної установки подано відповідно на рис. 2 та рис. 3.
Рисунок 2 – Інтерфейс програмного забезпечення
Рисунок 3 — Результат роботи гравіювальної установки
Розроблене апаратне та програмне забезпечення дозволяє виконувати задачі гравіювання з використанням недорогої та простої в зборі та експлуатації елементної бази.
Література:
1. Лазерне гравірування – сучасний спосіб відображення інформації на предметах [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://porezki.net/uk/chto-takoe-lazernaya-gravirovka/
2. API-converter для перетворення растрових зображень у векторні [Електронний ресурс]. – HYPERLINK "https://apiv2.online-convert.com/docs/getting_started/quickstart.html"https://apiv2.online-
_______________
Науковий керівник: Слабінога Мар’ян Остапович, доцент кафедри КСМ ІФНТУНГ