ІНТЕЛЕКТУАЛІЗАЦІЯ І КОМП’ЮТЕРИЗАЦІЯ АСИНХРОННОГО НАВЧАННЯ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2011

ІНТЕЛЕКТУАЛІЗАЦІЯ І КОМП’ЮТЕРИЗАЦІЯ АСИНХРОННОГО НАВЧАННЯ

07.05.2024 14:04

[1. Информационные системы и технологии]

Автор: Пилипенко Дмитро Васильович, студент, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, м. Івано-Франківськ; Михайлюк Ірина Романівна, кандидат педагогічних наук, доцент, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, м. Івано-Франківськ


ORCID: 0000-0002-6489-3982 Михайлюк І.Р.

В наш час технології є дуже важливим інструментом у всіх сферах нашого життя, зокрема й в освіті: ми вивчаємо матеріали в інтернеті, виконуємо наші завдання, дивимось розклад занять тощо. Особливо, це стосується процесу асинхронного навчання, яке стає дедалі популярнішим.

Асинхронне навчання – це метод навчання, при якому студенти отримують онлайн доступ до навчального матеріалу та виконують завдання у власному темпі і в зручний для них час [1]. Під час цього відсутній прямий взаємозв'язок між викладачем та студентами у реальному часі. Саме завдяки інтелектуалізації та комп’ютеризації цей варіант навчання стає не менш ефективним, ніж стандартний освітні процес.

Як у будь-якого методу навчання в ньому є свої переваги та недоліки. До переваг можна віднести:

1. Гнучкість: студенти можуть вчитись у зручний для них час;

2. Самостійність: студенти можуть самостійно регулювати темп навчання, переглядати матеріали в потрібному обсязі для кращого розуміння;

3. Збереження часу: не потрібно витрачати час на дорогу до місця навчнаня.

Недоліки такого методу навчання:

1. Віддаленість навчання: відсутність безпосередньої взаємодії між викладачем та одногрупниками;

2. Потреба в самодисципліні: самостійне навчання вимагає від студентів самодисципліни та мотивації, щоб виконувати завдання вчасно та ефективно;

3. Можливість відчуття ізоляції: відсутність живого спілкування може призвести до відчуття відокремленості від навчального процесу.

Важливим аспектом асинхронного навчання є інтелектуалізація. Інтелектуалізація асинхронного навчання – це застосування розумних технологій та алгоритмів для покращення процесу самостійного навчання студентів. Воно передбачає використання адаптивних систем, які надають індивідуальні рекомендації з урахуванням потреб кожного студента. Крім того, інтелектуалізація включає оцінку та звітування, що дозволяє студентам отримувати миттєвий зворотний зв'язок щодо їхньої роботи [1]. Однією з переваг такого підходу є можливість створення індивідуального навчального шляху для кожного студента.

Також незамінною складовою асинхронного навчання є комп’ютеризація. Комп'ютеризація асинхронного навчання передбачає використання різних комп'ютерних програм, платформ та інтерактивних середовищ для навчання. Прикладами є система відео-лекцій, електронних підручників та онлайн вправ.

Технології відкривають нові можливості для співпраці та взаємодії між студентами та викладачами навіть у віддаленому режимі. Форуми, чати та інші онлайн-інструменти дозволяють студентам обмінюватися думками та допомагати один одному у вивченні матеріалу. 

Нові технології також дають великий поштовх у розвитку викладацької системи з використанням електронних засобів навчання [2]. Дистанційне навчання надзвичайно актуалізувало відео-ролики від провідних спеціалістів-практиків, онлайн-курси, тренінги, читання книг онлайн, онлайн ресурси бібліотеки. Окрім цього, викладачі можуть використовувати веб-семінари та відео-конференції для взаємодії зі студентами, викладання матеріалу та обговорення тем. Такі інтерактивні засоби сприяють активізації навчального процесу та забезпечують студентам можливість отримати якісну освіту навіть у віддаленому форматі.

Віртуальна освіта передбачає індивідуальну роботу у поєднанні з гнучким процесом навчання і більшою самостійністю у процесі споживання знань. Надаючи можливість інституційних форм навчання, інтернет поступово стає важливим засобом самоосвіти, що містить різноманітні інструменти для неформального пізнання і дає змогу створювати віртуальні класи.

В багатьох навчальних закладах активно розвивається асинхронне та дистанційне навчання. Це стає можливо завдяки таким середовищам, як: Classroom, Moodle, Google Meet, Zoom, електронним журналам та застосункам для тестування студентів. Проте основним недоліком є те, що всі ці веб-застосунки знаходяться на різних платформах, що насправді доволі не зручно. Це створює перешкоди для зручності користувачів і може ускладнювати доступ до необхідної інформації та ресурсів. Тому потрібно надалі працювати над покращенням віддаленого навчання для забезпечення більшої зручності та ефективності.

Інтелектуалізація та комп’ютеризація навчання покращує сприйняття отриманого матеріалу, оскільки при його засвоєнні додатково активується візуалізація даних. Інтерактивність як форма діалогу між студентом та віртуальним викладачем підвищується рівень засвоєння навчального матеріалу, дає можливість самостійно опрацювати теоретичний матеріал, здійснювати пошук допоміжної інформації в рекомендованих джерелах та ін. При цьому традиційна роль викладача жодним чином не може вважатися вичерпною і непотрібною. Навпаки, уміле поєднання уставлених форм викладу у поєднанні з новими технологіями формують уявлення про освіту майбутнього.

Література

1. Ковальчук В. І. Синхронне та асинхронне навчання, як стратегія сучасної освіти // Україна-Німеччина: горизонти освіти і культури: Зб. наук. праць міжнар. наук.-практ. конф. - 23-24 листопада 2017 р.  –  Київ: Мілленімум, 2017.  С. 119–120. 

2. Круглов В. BETT: Сім трендів сучасних технологій навчання. [Електронний ресурс] – URL: http://lb.ua/blog/victor_kruglov/357429_bett_sim_trendiv_suchasnih.html.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення