ВПЛИВ ПОСТІЙНИХ ТА ЗМІННИХ ВИТРАТ НА ФІНАНСОВІ РЕЗУЛЬТАТИ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ ІНТЕРНЕТ-ТОРГІВЛІ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2011

ВПЛИВ ПОСТІЙНИХ ТА ЗМІННИХ ВИТРАТ НА ФІНАНСОВІ РЕЗУЛЬТАТИ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ ІНТЕРНЕТ-ТОРГІВЛІ

08.11.2023 21:38

[2. Экономические науки]

Автор: Кришан Олексій Федорович, кандидат економічних наук, Придніпровський інститут ПрАТ «ВНЗ «МАУП»; Шаповал Людмила Петрівна, кандидат економічних наук, доцент, Придніпровський інститут ПрАТ «ВНЗ «МАУП»


ORCID: 0000-0002-2967-0126 Олексій Кришан

ORCID: 0000-0002-4742-2441 Людмила Шаповал

В сучасних складних економічних умовах більшість підприємств інтернет-торгівлі стикаються зі зниженням прибутковості бізнесу.

Інтернет-торгівля активно розвивається, і кількість здійснених онлайн-покупок щороку зростає. Потенційні покупці цієї форми використовують зручний процес вибору необхідного товару, а також придбають товари за меншою ціною. Продавці також отримують чималу вигоду, у тому числі зниження витрат. Однак розвиток інтернет-магазинів має важливі особливості, які відрізняються від правил просування офлайн-точок продажу. І якщо не враховувати цю специфіку, то навіть при зростаючих продажах інтернет-магазину неможливо досягти бажаних фінансових результатів.

На практиці постійно спостерігається картина, коли при суттєвому зростанні обороту продаж фінансовий результат роботи інтернет-магазину погіршується. Нами було проаналізовано діяльність кількох інтернет-магазинів за період 2020-2022 років, а також бізнес-плани, що складалися під час відкриття бізнесу. Аналіз показав, що фактичне відставання за виручкою від затвердженого плану було мінімальним, а операційний прибуток був у рази менший від запланованого. За результатами аналізу за три роки стало очевидним, що терміни окупності створення бізнесу значно перевищують терміни, заплановані в бізнес-плані.

Інтернет-торгівля – ринок зростаючий. На відміну від офлайну покупець легко і швидко може порівняти один і той же товар у різних інтернет-магазинах, і найчастіше одним із вирішальних факторів покупки є ціна. І онлайн-точки продаж використовують різні способи, щоб зробити цей інструмент більш впливовим.

Зазвичай інтернет-магазини намагаються демонструвати мінімальні ціни, використовуючи знакові товари – так звані маяки, для підтримки впевненості у покупців, що цей інтернет-магазин є найдешевшим.

Також у всіх інтернет-магазинах існує система лояльності, коли постійні клієнти отримують знижки при покупках.

Досить часто інтернет-магазини проводять маркетингові акції, які ґрунтуються на зниженні ціни пропонованих товарів.

Насправді ж реалізація всіх цих способів підвищення привабливості цінових пропозицій крім сприяння збільшенню потоку покупців, одночасно знижує торгову націнку та зменшує прибуток підприємства. Тому тема націнки в інтернет-магазинах є злободенною, і план її практично ніколи не виконується. Більш того, незважаючи на всі зусилля менеджменту, середньозважена націнка знижується. Саме така ситуація характеризує діяльність аналізованих нами інтернет-магазинів.

Крім того, проведений нами аналіз доходно-витратної частини показав, що підприємства мають суттєву частку змінних витрат (понад 50%), які безпосередньо залежать від обсягів продажу, а саме транспортні витрати, комісійна винагорода пунктам видачі, відрядна оплата праці складського та допоміжного персоналу. Відповідно, при зростанні обсягів продажів пропорційно зростають і ці змінні витрати, які «зжирають» суттєву частку тієї самої падаючої націнки.

Така ситуація повторюється щокварталу: товарообіг зростає, фактична торгова націнка знижується, змінні витрати зростають пропорційно зростанню товарообігу, на покриття постійних витрат щоразу залишається менша сума.

Необхідно відзначити, що в цілому ідея великої частки змінних витрат у загальній структурі витрат непогана, але тільки на ринку, що стагнує або падає, тобто коли менеджмент компанії не планує значно збільшувати товарообіг і є суттєві ризики його падіння. У даному випадку при скороченні дохідної частини пропорційно скорочується і більша частка витрат. Іншими словами, за такої схеми роботи фінансові результати діяльності підприємства є значно вишими, ніж у випадку, коли більшість витрат є фіксованими. Однак на зростаючому ринку, якою на сьогодні є інтернет-торгівля, компанії не можна мати більшу частку змінних витрат, оскільки це суттєво знижує її рентабельність.

Нами зроблено висновок, що при збереженні побудованої моделі бізнесу та існуючих параметрів ситуація з фінансовими показниками у аналізованих підприємств (інтернет-магазинів) і надалі розвиватиметься аналогічними темпами. За результатами нашого аналізу можна зробити висновок, що для збереження високого рівня рентабельності необхідно або збільшення товарообігу у чотири рази, або зміна моделі бізнесу з акцентом на зменшення рівня змінних витрат та збільшення питомої ваги постійних витрат.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення