ДИДАКТИЧНІ ПРИНЦИПИ НАВЧАННЯ ЕЛЕКТРОТЕХНІЦІ І ЇХ ОСОБЛИВОСТІ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2011

ДИДАКТИЧНІ ПРИНЦИПИ НАВЧАННЯ ЕЛЕКТРОТЕХНІЦІ І ЇХ ОСОБЛИВОСТІ

18.09.2023 20:21

[3. Технические науки]

Автор: Онуфрійчук Богдан Володимирович, студент, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, м. Чернівці; Деревянчук Олександр Володимирович, кандидат фізико-математичних наук, доцент, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, м. Чернівці; Кравченко Ганна Олексіївна, викладач вищої категорії, Чернівецький транспортний фаховий коледж, м. Чернівці


Останнім часом приділяється багато уваги не тільки вихованню та навчанню студентів, а ще їх розвитку. Тому, під предметом методики 

викладання електротехнічних дисциплін потрібно розуміти не тільки теорію і практику навчання електротехніці, а й виховання та  розвиток студентів у навчальному процесі.

Електротехніка вимагає характерних для себе методів та організаційних форм навчання. Саме приватні дидактики розглядають дані питання, щодо методики викладання окремих електротехнічних дисциплін.

Науково-дослідницька діяльність здійснюється завдяки процесу навчання дисципліни електротехніка, де наявні і теоретичні, і експериментальні методи.

Методичну систему утворюють –  цілі, зміст, форми методи, засоби навчання. Провідну роль відіграють саме цілі навчання, вони визначають стратегію педагогічної діяльності.

Технологію навчання складають: засоби, методи і форми навчання в їх взаємозв'язку.

Викладання електротехнічних дисциплін та методика пов'язана з іншими науками, зокрема, з математикою, фізикою, хімією. Наприклад, розвиток фізичної науки сприяв тому, що в програму курсу електротехніка і основами електроніки включені елементи спеціальної теорії відносності, фізичні основи напівпровідників тощо.

Принцип зв'язку вивчення електротехніки з практикою, життєвими ситуаціями особливо важливий при викладанні електротехнічних дисциплін у закладах професійної освіти, фахової передвищої освіти та закладах вищої освіти. Цей принцип полягає в тому, що поняття електротехнічних дисциплін та їх закономірності повинні пояснюватися не тільки з точки зору науковості, а й  прикладами з реального життя, з яким постійно зіштовхуються студенти. Важливо, щоб студенти бачили практичне застосування та користь  від знань, які отримують на заняттях.

Структурна схема зв’язку методики викладання електротехнічних дисциплін з іншими дисциплінами наведена на рис. 1.





Рис. 1. Методика викладання електротехнічних дисциплін

Навчальна дисципліна «Загальна електротехніка» використовує теоретичні та експериментальні методи дослідження. Пізнання студентів у процесі навчання електротехнічних дисциплін відрізняється від наукового, тим, що нові знання, як результат пізнання носить суб'єктивний характер. Результат пізнання значимий тільки для суб'єкта, тобто того, хто пізнає, а саме –   студента.

Під час навчання електротехніці, студенти спостерігають електромагнітні явища в процесі демонстрованих дослідів. Спостереження електромагнітних явищ, що досліджуються студентами проводять під час виконання лабораторних робіт, в електротехнічному практикумі, на виробничій практиці тощо. У результаті порівняння та аналізу електромагнітних явищ студенти на основі індуктивних висновків можуть приходити до емпіричних узагальнень.

Важлива роль у навчанні електротехніки належить навчальним  наочним  моделям. Щодо більшого усвідомлення студентами електротехнічних явищ та приладів доцільно їх замінювати на наочні спеціально сконструйовані моделями. Ці моделі представлені у наочній та доступнішій  формі.

При викладанні електротехнічних дисциплін широко застосовують використання аналогій, особливо при вивченні електромагнітних явищ.

Досвід роботи показує, що використання дедуктивних прийомів у процесі вивчення електротехнічних дисциплін сприяє розумінню електромагнітних явищ та розумінню способів та методів отримання цих знань. 

Література:

1.Загальна електротехніка: метод. вказівки до практ. занять / Деревянчук О.В., Домініков М.М., Кравченко Г.О., Онуфрійчук Б.В.  Чернівці: Чернівец. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича, 2023. 24 с.

2.Загальна електротехніка: метод. вказівки до самост. занять / Деревянчук О.В., Домініков М.М., Кравченко Г.О., Онуфрійчук А.В.   Чернівці: Чернівец. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича, 2023. 16 с.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення