ЗАСТОСУВАННЯ ВЕБ-ПЛАТФОРМ ДЛЯ ПОШИРЕННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ КАРПУЛІНГУ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2011

ЗАСТОСУВАННЯ ВЕБ-ПЛАТФОРМ ДЛЯ ПОШИРЕННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ КАРПУЛІНГУ

14.09.2021 22:03

[1. Информационные системы и технологии]

Автор: Вахула А.М., студент кафедри програмного забезпечення, Національний Університет «Львівська Політехніка», м. Львів


Формулювання задачі: впродовж останніх років рівень автомобілізації в Україні постійно зростає [1]. Відповідно, це призводить до збільшення завантаженості доріг та зменшення їхньої пропускної здатності, що особливо помітно у великих містах [2]. У такій ситуації і так незручний громадський транспорт стає ще й повільним і непривабливим для пасажирів. Одним із можливих варіантів покращення ситуації є використання авто для спільних поїздок на роботу чи навчання – карпулінг. Він допомагає розвантажити дороги, здешевлює використання авто для водіїв та робить щоденні поїздки комфортнішими для пасажирів. Але найважчим для обох сторін і досі є процес комунікації та пошуку підходящих пасажирів та водіїв. При активному розвитку веб-технологій багато людей створюють групи та товариства у соціальних мережах, де і знаходять потрібні поїздки. При збільшенні кількості учасників в таких групах процес стає досить незручним. Саме тут можуть допомогти спеціалізовані веб-системи чи боти, які роблять створення та пошук поїздки швидким та зручним.

Об’єкт дослідження: чати та веб-сайти для створення та пошуку регулярних поїздок в межах міста, зазвичай по роботі чи навчанню.

Предмет дослідження: зручність використання наявних способів комунікації між водіями та пасажирами, їхня гнучкість, швидкість пошуку та створення поїздок.

Мета роботи: дослідити особливості використання різних каналів комунікації та пошуку людей для спільного використання авто в межах міста, обробити отримані дані та визначати найзручніший формат із знайдених або ж запропонувати власний.

Методи дослідження: під час роботи над дослідженням використовувалось два методи:

• Емпіричний – оцінка зручності способів комунікації на основі інтерв’ю, базуючись на власному досвіді використання схожих ресурсів допомогли в повній мірі висвітлити наявні проблеми та знайти можливі рішення.

• Теоретичний – використання літературних джерел, матеріалів з мережі Інтернет, відкритих досліджень та статистики для аналізу та оцінки поточного стану речей в предметній області.

Практичне значення: матеріали даного дослідження можуть використовуватись при створенні програмного забезпечення для організації поїздок за принципом карпулінгу, вдосконалення наявних способів комунікації між водіями та пасажирами, популяризації спільних поїздок містом.

Аналіз веб-ресурсів для спільних поїздок: зараз в Україні діє лише декілька повноцінних систем, які дозволяють спільне використання поїздок. Найпопулярнішою із них є BlaBlaCar – онлайн-платформа для пошуку автомобільних попутників, що працює в Україні з 2014 року. Зараз BlaBlaCar є найбільшою системою такого призначення у світі. Він дозволяє створювати поїздки, має зручно оформлений пошук та навіть слідкує за появою нових поїздок за маршрутом та надсилає користувачу сповіщення про них. Але дана система, в основному, використовується для поїздок між містами та на великі відстані. Станом на 2017 рік середня довжина поїздки складала 310 кілометрів [3]. Для щоденних поїздок в межах міста даний сервіс майже не використовується. Однією із причин цього можна вважати відсутність можливості створення регулярних поїздок, що особливо зручно для людей які щодня їздять на роботу або ж навчання. Щоденний пошук та створення однакової поїздки є досить рутинним заняттям, яке водій може досить скоро припинити. Також, в межах міста запропонований алгоритм побудови маршруту не є зручним. Користувач може ввести проміжні зупинки вже після того як маршрут побудовано на мапі, що може заплутати його.



Рис. 1. Неможливість введення проміжних зупинок

Перспективним новим додатком є Monocar – український сервіс для спільних поїздок. Мобільна версія застосунку доступна з 2021 року. Зараз додаток лише розповсюджується і активно працює лише в Києві, але з часом планує охопити всю Україну. Для пасажира достатньо лише завантажити додаток, зареєструватись та обрати потрібну поїздку. Мобільний додаток має зручний та приємний інтерфейс, а система доволі вдало знаходить необхідні поїздки. Також Monocar має систему відгуків про водіїв та систему санкцій, якщо пасажир не з’явився на поїздку. Його недоліками є неможливість створення щоденних поїздок, чи бронювання місця на такі. Відсутність веб-версії системи є також вадою, яка може утруднювати його використання.

   

Рис. 2. Пошук поїздки в додатку «Monocar»

Аналогів таких систем є звичайні чати та групи у соціальних мереж. Із опитування та спостережень за такими, стає зрозуміло, що при збільшені учасників зручність цього способу сильно погіршується. Для пасажирів стає важко знайти підходящу поїздку серед десятків та сотень інших. Водії ж повинні щоразу писати про свій маршрут, час відправлення, тощо. Ці проблеми можна вирішити за допомогою ботів, які реалізовуватимуть функціонал схожий до систем описаних вище.

Висновки: після проведення аналізу поточних варіантів комунікації водіїв та пасажирів зрозуміло, що найгіршим та найменш ефективним способом є звичайні чати. Покращити пошук поїздок в них можуть спеціалізовані боти з мінімальним функціоналом створення та пошуку поїздок (як регулярних так і одноразових), бронювання місця, підписки на маршрут для відслідковування нових поїздок за ним. Перевагою даного способу є наявність великої та активної аудиторії в таких чатах, яка може користуватись створеним програмним продуктом. Наявні ж сьогодні системи не можуть надати потрібний функціонал в повному обсязі або орієнтовані на довгі поїздки і є незручними для щоденного використання. Отже, можна констатувати, що сьогодні є необхідність розробки якісного ПЗ з вичерпним функціоналом для створення та пошуку регулярних та одноразових поїздок в межах міста.

Література:

1. Статистичні дані по галузі автомобільного транспорту [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://mtu.gov.ua/content/statistichni-dani-po-galuzi-avtomobilnogo-transportu.html.

2. Traffic congestion ranking [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.tomtom.com/en_gb/traffic- index/ranking/?country=UA&affid=606733&tduid=1e47b22a9b5d998fd76e79d1ea837a7a

3. Про нас – BlaBlaCar [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://web.archive.org/web/20170504210334/https://www.blablacar.com.ua/pro-nas.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021



Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукова спільнота - інтернет конференції

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення