ПОТЕНЦІЙНА ЯКІСТЬ – СКЛАДОВА ЯКІСНОЇ УСПІШНОСТІ ПРИ ОНЛАЙН ВИКОНАННІ ЛАБОРАТОРНИХ РОБІТ З БАЗОВИХ ДИСЦИПЛІН
29.08.2023 13:15
[1. Информационные системы и технологии]
Автор: Андреєва Наталія Олексіївна, кандидат технічних наук, доцент, професор, Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій, м. Київ, Україна;
Варшамов Армен Варшамович, старший викладач, Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій, м. Київ, Україна;
Капченко Леонід Миколайович, кандидат педагогічних наук, доцент, Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій, м. Київ, Україна
У зв’язку з надзвичайними обставинами, зокрема такими як стихійні лиха, вимушена міграція, воєнний стан, світова пандемія тощо, більшість професорсько–викладацького складу ЗВО вимушені проводили заняття, в тому числі і лабораторні роботи з базових дисциплін (фізика, математика і математичне моделювання) дистанційно (онлайн).
При чотирьох етапному вивченні успішності студентів в закладах вищої освіти, спонукаючим аналітичним фактором для дослідників стали загальновідомі показники, несправедливо приховані і тому, мало застосовані при визначені якісної успішності.
Проведений при репрезентативній вибірці кількісний контент-аналіз успішності виконаних і захищених студентами лабораторних робіт, як при аудиторному (офлайн) так і на трьох етапах дослідження при дистанційному (онлайн) навчанні представлений у таблиці. Як видно загальна успішність студентів з базових дисциплін на всіх етапах становить 100 відсотків. Констатується, що при переході від аудиторної до дистанційної (онлайн) форми навчання, відбувається зниження показників якісної успішності (визначаються сумою доданків відмінно, дуже добре та добре) студентів. При цьому на 3-5 % гранично збільшуються показники задовільної і достатньої успішності. Водночас, застосування орігінальних авторських моделей: таксономія контенту (ретельно підготовлений викладачами динамічний навчальний контент) на третьому, когнітивний процес (викладач-студент) у ВНЗ на четвертому етапі а також специфічних дидактичних принципів (мультимедійність, модальність й надмірність; інтерактивність; ідентифікація; віртуалізація; індивідуалізація; комунікативність) у навчальному процесі, за свідченням дослідження, змушує до граничного повернення показників.
Таблиця
Контент-аналіз успішності захищених лабораторних робіт
Такі «перетіканя» показників є маркерами можливостей дистанційного виконання лабораторних робіт з базових дисциплін із стовідсотковою загальною і високою якісною успішністю, що забезпечує засвоєння в подальшому фахових дисциплін майбутніми спеціалістами в ІТ- технологіях. Тому, вперше задовільну і достатню успішність вирогідно визначити як потенційна якісна успішність.
Список літератури:
Гапон Л. О. Показники ефективності освітньої діяльності педагога. Блог учителів української мови та літератури міста Тернополя. – Режим доступу: https://gapon.te.ua/rubryka-metodysta/dorobok-metodysta/metodychni-rekomendatsii/item/1360-mekhanizm-pobudovy-u-zakladi-osvity-vnutrishnoyi-systemy-otsinyuvannya-yakosti-osvity 19 лютого 2020 14:35 (дата звернення: 17.08.2023).