МОТИВАЦІЇ ПЕРСОНАЛУ ЯК ВАЖЛИВИЙ ЧИННИК ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВЛІННЯ ТУРИСТИЧНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ
04.07.2023 10:06
[1. Информационные системы и технологии]
Автор: Дудіч Віктор Володимирович, студент 4 курсу факультету менеджменту, Льотна академія Національного авіаційного університету, м. Кропивницький
В умовах динамічного ринку праці, що постійно розвивається, підвищення продуктивності праці є одним із головних пріоритетів для бізнесу. Досягнення цілей компанії багато в чому залежить від зацікавленості та активної участі співробітників. У зв'язку з цим матеріальна та нематеріальна мотивація є ключовим фактором, який стимулює зростання продуктивності праці та допомагає виконувати стратегічні завдання туристичної компанії.
Мотивація працівників відіграє надзвичайно важливу роль у сучасних робочих процесах, і пов’язана вона не лише з серйозними змінами характеру та змісту роботи. Розвиток сучасних ринкових відносин в умовах глобалізації висунув якісно нові вимоги до всіх аспектів діяльності організацій, у тому числі до кадрових організацій.
Особливим видом ресурсів в організації та виробництві є людські ресурси, управлінські та організаційні стратегії та тактики яких заслуговують на пильну увагу. Сьогодні ми часто чуємо і вживаємо слово «мотивація».
Мотивація – це сукупність внутрішніх і зовнішніх сил, які спонукають людину до ефективної роботи, встановлюють свої межі та форму, утримують її зосередженим на досягненні певних цілей. [1, c. 313].
Мотивація як функція управління реалізується через систему заохочень, тобто будь-яка поведінка підлеглого повинна справляти на нього позитивний або негативний вплив з точки зору задоволення його потреб або досягнення поставлених цілей. Вивчення команди може дозволити менеджеру створити мотиваційну структуру, за допомогою якої можна виховувати команду в правильному напрямку.
Вісім основних процедур розробки стратегії мотиваційної роботи забезпечують досягнення трьох основних цілей: заохочувати активну участь окремих осіб або соціальних груп, вибір і систематичне використання соціально значущих мотиваторів для окремих осіб або соціальних груп, технологія управління стимулюванням [2, c. 192].
Враховуючи кризову економічну ситуацію в країні, головною особливістю управління персоналом туристичних підприємств в ринкових умовах є підвищення ролі працівників. З точки зору стійкості свого існування ситуація, в якій сьогодні розвивається наша держава, несе кожному великі загрози. Тобто життя кожного зараз має надзвичайно високу невизначеність. Тому необхідно розробити новий мотиваційний механізм для туристичних підприємств, який складається з таких етапів:[3, c. 85]
1.Створити концепцію управління персоналом, застосувати нові технології в управлінні персоналом.
2.Створювати та розвивати сумісні цінності, соціальні норми, поведінкові установки, які регулюють індивідуальну поведінку.
Концепція управління персоналом – це взаємозв'язок між формуванням особистої поведінки працівників і цілями розвитку туристичних підприємств.
В управлінні персоналом туристичних підприємств мотивація розглядається як процес активізації мотивації працівників (внутрішня мотивація) та створення мотивації (зовнішня мотивація) для стимулювання працівників до ефективної роботи.
Література
1. Ареф’єв С. О. Мотиваційний механізм стимулювання діяльності робітників підприємства. Актуальні проблеми інноваційного розвитку кластерного підприємництва в Україні: зб. статей за матеріалами Всеукр. наук.-практ. конф. Київ : КНУТД, 2017. С. 305–314.
2. Ерфан В.Й., Мателешка Н.Т., Ворон М.В. Мотивація персоналу на підприємствах в сучасних умовах господарювання. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія 2 «Економіка». 2019. Вип. 2(48). С. 191– 194.
3. Кредісов А. І. Менеджмент для керівників. Київ: Т-во «Знання», КОО, 2015. 556 с