ІНВЕСТИЦІЙНІ ПІДХОДИ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА
13.09.2021 23:08
[2. Экономические науки]
Автор: Галетій Є.О., студентка, кафедра менеджменту, Київський національний торговельно-економічний університет, м. Київ;
Ільїн В.Ю., професор, д.е.н., професор кафедри журналістики та реклами, Київський національний торговельно-економічний університет, м. Київ
Особливої актуальності інвестиційна діяльність набуває з розвитком ринкових умов. Динамічне зростання економіки України створює основу для розширення виробничо-інноваційного потенціалу, підвищення конкурентоспроможності та ефективності функціонування підприємств. Проте мінливе середовище створює необхідність розробки цілісної високоефективної системи інвестиційного управління.
Аналіз інвестиційних підходів розвитку є однією з найбільш важливих передумов оптимального використання інвестиційних ресурсів в пріоритетних сферах економіки. Вивченню та дослідженню питань пов’язаних з інноваційно-інвестиційним розвитком приділяється значна увага в працях багатьох вчених, зокрема А. Дакуса, М. Кутіна, В. Лазарєва, Н. Мариненко, Д. Райко, Н. Сімченка, К. Черних. Однак в сучасному світі певні аспекти інвестиційних підходів розвитку залишились не вирішеними в повній мірі.
Підходи до трактування сутності поняття «інвестиції», «інвестиційна діяльність» не є однозначними. У другій статті Закону України «Про інвестиційну діяльність» наведено визначення інвестиційної діяльності: «Інвестиційною діяльністю є сукупність практичних дій громадян, юридичних осіб і держави щодо реалізації інвестицій» [1].
Найбільш поширених підходів до розвитку підприємств, які виділяють дослідники, є 5: інноваційний, економічний, стратегічний, маркетинговий та конкурентний. Інноваційний підхід передбачає здійснення інноваційної діяльності підприємства, результати якої спрямовані на забезпечення конкурентоспроможності та найбільш повне використання наявного виробничого потенціалу в процесі розвитку. Економічний підхід спрямований на здійснення змін, які дозволяють покращувати рентабельність, стабільність та інші параметри. Основою стратегічного підходу є стратегія, яка передбачає попереднє позиціонування та аналіз зовнішнього та внутрішнього середовища. Маркетинговий підхід передбачає взаємозв’язок між маркетингом як підставою розвитку та розвитком як основою маркетингової діяльності. Конкурентний підхід ґрунтується на базі чотирьохвекторної моделі конкурентоспроможності: потенціал здобуття лідерства на ринку готової продукції, ринку капіталу, ринку трудових ресурсів і ринку технологій та процесів [2].
Поруч з поданими можна виділити інвестиційний підхід. Він передбачає залучення необхідних оптимальних ресурсів для збільшення ефективності діяльності підприємства. Агресивний підхід залучення інвестицій передбачає наявність працівників, які постійно працюють над формуванням прибуткових і ризикових інвестиційних ресурсів. При помірному підході відбувається забезпечення інвестиційної діяльності стійкої до прибутковості та ступеня ризику. Пасивний підхід полягає в залученні високоліквідних інвестицій, які мають низьку прибутковість і низький ступінь ризику.
Таким чином, використання того чи іншого підходу або їх комбінація має свої переваги та забезпечує постійне пристосування до нових умов. Сучасні підприємства прагнуть досягати цілей з найменшими витратами, залучаючи інвестиції для інноваційних розробок. У зв’язку з цим управління інвестиційною діяльністю є важливою частиною розвитку.
Список використаних джерел:
1. Закон України «Про інвестиційну діяльність». [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1560-12#Text
2. Мариненко Н. Ю. Підходи до розвитку підприємств: методологічний аналіз. / Економіка і суспільство випуск № 4/2016. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/lib/21934/1/Marynenko.pdf